Комисията за защита на потребителите е започнала проверка на фирмите за бързи кредити, след установяването на множество нелоялни търговски практики в договорните отношения. Сред некоректните действия, са непрозрачни такси, високи неустойки за просрочия, както и събиране на задълженията чрез заплахи по телефона. Георги Георгиев работи по темата.
Сред най-честите практики за искане на дължимото се оказва сплашването по телефона, чрез обаждане или текстови съобщения.
Мария Филипова - председател на КЗП
„Допълнителните такси за експресно одобряване на кредитите, санкции за закъснение надвишаващи законовите лихвени ставки и също така автоматичното обявяване на предсрочна изискуемост на кредита дори при минимални закъснения в плащанията. Ще ви покажа материали, които стигаха до мен като председател на комисията през последните месеци, от потребителски асоциации и потребители. Това са само част от предупрежденията, които се изпращат чрез съобщения. Ако си мислиш, че няма да си изплатиш дълга, значи си е заблудила, ще те търся докато те намеря, независимо къде и, аз отговарям за тези пари.
Според комисията кредиторските фирми умишлено правят опит да забавят проверките на регулаторите, предоставяйки договори с непълна информация.
Мария Филипова - председателят на КЗП
„Заповедите, които вчера съм издала за нелоялни, заблуждаващи, агресивни търговски практики на не банковите търговски институции, им давам предварително изпълнение, именно с оглед защита на икономическите интереси, защото те заблуждават за действителната цена на кредита, заблуждавайки потребителя, аз не мога да си дам реална представа за последиците, които ще настъпят за мен при сключването на този вид договори.“
Фирмите в които са установени нередности имат 14-дневен срок, в който да ги коригират. В противен случай могат да бъдат глобени с до 70 хил. лева на недоволен клиент.