Ускорена е процедурата по подготовката за изграждане на трасе под прохода „Петрохан“. След като Агенция „Пътна инфраструктура“ е подала в МОСВ инвестиционно предложение, министър Личев е разрешил изготвяне на Оценка на въздействието върху околната среда на инвестиционно намерение.
От екоминистерството припомнят, че преди няколко месеца АПИ е внесла неприемливо от гледна точка на опазването на околната среда предложение за трасе под прохода „Петрохан“. Затова екоминистрът е прекратил процедурата по „Прединвестиционно проучване за трасе Монтана - София с тунел под Петрохан", която сега е стартирана отново.
Цялостното предпроектно проучване е на 24-километрово трасе и тунел с дължина 7 км със две платна с по две ленти за движение, максимална скорост 90 км/ч. и денивелация от 240 м. Така пътят Монтана – София ще стане по-къс с 60 км.
Проектът за тунел под Петрохан, за който се говори десетилетия е предложен за финансиране по инициативата „Три морета”.
България участва в Инвестиционни фонд „Три морета” чрез ББР с 20 млн евро. Капиталът на фонда вече надхвърля 1,2 млрд евро, с които ще бъдат подкрепени проекти в областта на транспорта, дигиталната и енергийна свързаност между 12 европейски страни.