Резултатите на десетокласниците са съизмерими с миналогодишните, заяви образователният министър Галин Цоков, при представянето на анализа на МОН.
Галин Цоков – министър на образованието и науката
Конкретно по БЕЛ – 49.4 точки, миналата година беше 49.44 т.е. тук спада е само до 4 стотни, което е в, така, стратегическата? грешка на резултатите. А, освен това, по български език трябва да кажем, че учениците се справят много добре със задачи, които изискват по-голяма интегралност на знанието. Голям процент от учениците са работили и върху създаване на текст, което е също положително в сравнение с миналата година…
А резултатите от 33 точки и една десета по математика показват, че учениците се справят по-добре с практическите задачи.
Галин Цоков – министър на образованието и науката
Които са свързани с разстояние, време, имат практическа насоченост – измерване на различни величини. Докато имат определени затруднения със задачи свързани с финансовата грамотност.
Министър Цоков подчерта, че едва една четвърт от десетокласниците са се справили с този тип задачи.
Галин Цоков – министър на образованието и науката
Явно не се обръща достатъчно внимание на часовете по математика върху конкретно практическите теми, което е всъщност задача през следващите години това да се подобри, като акцент в преподаването на математиката в рамките на обучение.
Като цяло много от регионите в страната са повишили резултатите си от миналата година, обобщи ресорният министър.