Отрязаха спирачките на локомотив в Лом. Той е престоявал на гарата за да бъде прикачен към два пътнически вагона. Докато машинистът бил в кабината е полетял огромен камък към дясното предно стъкло. За щастие мъжът не е пострадал, но след като машинистът огледал пораженията от счупеното стъкло забелязал, че са прерязани маркучите на спирачната система. Потеглянето на локомотива без спирачки ще завърши катастрофално. От локомотивното депо заявиха, че ако влакът е бил потеглил, случаят на централна гара е щял да изглежда като детска игра.
Рано сутрин в събота локомотивът на гара Лом е трябвало да потегли с два пътнически вагона по направлението Брусарци - Лом. Локомотивният машинист влязъл в кабината, за да го включи под напрежение. В този момент обаче полетят голям камък и счупил предното дясно стъкло на машината. Служителят не е пострадал.
инж. Еленко Кирков - р-л на район Мездра, към локомотивно депо София:
Той оглежда локомотива и подава сигнал, че не може да обслужи влака със счупено стъкло и установява, че и спирачната система, маркучите са срязани. От еднат страна два пет барови и един 9 баров статично за технологични нужди на вагоните и другите две гумени съединения за въздуха на коста лига са прерязани.
Машината е придвижена за ремонт до депото в Мездра. Но потеглянето на локомотив без спирачки ще завърши катастрофално категоричен е инж. Кирков.
инж. Еленко Кирков - р-л на район Мездра, към локомотивно депо София:
Първата ситуация която може да стане, локомотивът ще се включи и ще тръгне и при прикачване към вагоните ще се удари и ще се нанесат големи поражения. Това което беше на централна гара ще бъде като детска играчка, защото те се придвижват на дълги разстояния, намалят скоростта вече към вагоните защото трябва дс се движат това е 87 тона машина. Вагоните стават неуправляеми и в следващата гара може да нарушим сигнализацията и да влияем на червен сигнал да ударим друг вълка и да станат други неща със смъртни случаи.
Проверката, която извършват локомотивните бригади преди потеглянето на влаковете е спомогнала за предотвратяване сериозния инцидент. инж. Кирков споделя, че хвърлянето с камъни и вандалските орияви са ежедневие, но за подобен случай с прекъсване на спирачната система не си спомня.
инж. Еленко Кирков - р-л на район Мездра, към локомотивно депо София:
Аз съм от 97г. в ЖП системата, само тук съм работил, това първия случай на посегателство по спирачна система на локомотив и вагон.
На гарата в Лом няма видеонаблюдение, а във вагоните е в процес на разработване. По случая е образувано досъдебно производство, а ако извършителят бъде установен го очаква затвор до 5 г.