НАП в помощ на потребителите: Клиентите могат да не плащат до получаването касов бон

  13 Юни 2024, 18:48     

Клиентите имат право да задържат плащането към търговеца, докато не получат касова бележка, напомниха от НОИ. Механизмът е възможен след промяна в Закона за ДДС, който е в сила от януари т.г. и цели засилване на противодействието на укриването на приходи и нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права. Касовата бележка дава възможност на клиентите да защитят правата си, ако закупената стока се окаже дефектна или опасна. Документът е необходим и за замяна или връщане на закупен артикул. Именно проверките за спазване изискванията за издаване на платежен касов бон ще бъдат един от акцентите на предстоящата лятна контролна кампания на НАП. През миналия летен сезон от Агенцията са установили близо 1700 нарушения само по черноморските курорти.  




 Анкета

Ще гласувате ли, ако има нови избори?


Виж резултатите