Аварийни SOS кабини и хеликоптерна площадка са само част от системите за безопасност в тунел "Железница". Те бяха показани на представители от Европейския център за транспортни политики. „Железница“ е най-дългият пътен тунел у нас, с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка е около 2 км. В края на януари за съоръжението бе подписан Акт 15 за завършване на строителните работи. Тунелът има енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и др. Председателят на УС на АПИ показа симулация на различни ситуации, които биха могли да възникнат в тунела и задействането на вентилационните системите при задимяване, интензивен трафик и др. Шофьорите ще могат да подават сигнал от аварийните кабини в случай на инцидент. Тунелът има 2 напречни връзки за автомобили, по които ще могат да минават линейки, пожарни и други специализирани машини, както и 4 за пешеходци.