Добър 4,27 е средният резултат от матурата по БЕЛ. малко по-ниски са резултатите от м.г., това сочат анализите на МОН. Въпреки стабилните резултати, образователният министър Красимир Вълчев изрази сериозни притеснения относно бъдещето на инженерното образование, както и на ключови индустрии в страната заради слабия интерес към природните науки и математика.
Двойно повече са зрелостниците достигнали максималните 100 точки и по двата държавни изпита, в сравнение с м.г. Въпреки това, общата картина показва спад с около точка по БЕЛ.
Евгения Костадинова, дир. на „Съдържание на предучилищното и училищното образование“
"Средният брой точки по Български 57, 53, което е Добър 4,27. На втория зрелостен изпит 69,27, което е Мн. добър 4,81. Казвам това с цялата условност, че ние сравняваме несравними неща като усредняваме резултата на втория зрелостен изпит."
Просветното министерство отчете и най-високите и най-ниските резултати в страната, като традиционно призовото си място запазва столицата.
Евгения Костадинова, дир. на „Съдържание на предучилищното и училищното образование“
"Отново няма значими размествания. Отново се появяват София - град, Смолян, Варна, Пловдив. Региони, които ежегодно на всички изпити показват по-високи резултати спрямо останалите. Тук също се появява и Русе. Сливен, Силистра, Шумен, Разград, пък са региони, които традиционно показват по-ниски резултати."
Според Вълчев е притеснително продължаващият слаб интерес за полагане на матура по математика и природни науки.
Красимир Вълчев - министър на образованието
"За мен основния проблем си остава ниския процент и ниския брой на зрелостници, които за избрали матура по математика, физика или химия. Най-общо резултатите са съпоставими с тези от предходната година, но ние не можем да очакваме нещо различно, тъй като системата е същата. Учениците от випуск на випуск, дори да има различия, то в една голяма съвкупност тези различия, те се изглаждат и може да се каже, че до голяма степен са сходни."
При формирането на знания образователната система се справя добре, заяви министърът. Въпреки това от МОН отчитат по-слабо представяне при формирането на умения сред учениците.