За ограничение на тежкотоварния трафик по третокласен път в Монтанско, настояват жителите на четири села. Тежките машини започнали да преминават през селата Белимел, Митровци, Горна Лука и Превала преди няколко месеца. Причината е, че през лятото се образуваха дълги колони от ТИР-ове при Дунав мост 2, а шофьорите се опитваха да се надхитрят един - друг, като преминават по третокласни трасета. По този начин изпреварваха други чакащи, които бяха спирани край Враца и Монтана. Освен това за третокласните пътища не се плаща тол такса. Пътят през четирите монтански села е обновен преди 2 години и хората се страхуват, че трасето не е пригодено за тежки камиони.
Цветан Стефанов - жител на село Превала:
Тук под селото имамме едно место, толко е завой, завойчета и тесна настилката. Случи ли се тамо не може да се разминеш с този автомобил. А той голем, ти ако си с лека кола отиваш у реката, че те смажат у мантинелата и те това е. И само като тръгнеш за Монтана се кръстиш да не сретнеш ТИР, що ни е тесно шосето.
Василка Живова - жител на село Превала:
Аз с нашата кола идвах отдоле, голям камион ние не мое се разминем на завоя.
Освен, че пътят е тесен, не се спазва и разрешената скорост за населено място.
Иван Василев - жител на село Превала:
Тука се гони през селото и че сгази некой човек. Уж им натураа спящи полицаи това ти, онова ти, нема тука се кара с 80, 90 със 100, гони се кой колко си сака, все едно е писта.
Проблемите обаче не спират до тук.
Иван Василев - жител на село Превала:
Е тамо горе, спират тирове некой пут и на ората им ги изпотрошия канализацията за мръсната вода, копат по неколко пути. Що като стои и оно пропада асфалта надоле. Па тия ора вече пети или шести пут копат.
След множеството сигнали до областния управител на Монтана, се наложило провеждането на няколко срещи на комисията по безопасност на движението. Инж. Валери Димитров увери, че до края на седмицата ще бъде изпратено писмо до АПИ, което ще бъде подкрепено и от областна управа Видин с искане за ограничаване на движението в района до 12 т.
инж. Валери Димитров - областен управител на Монтана:
Знам колко усилия бяха хвърлени от моите колеги преди мен да се направи този път, но той не е за тежки товарни автомобили. Да, знам, че има автомобили които трябва да преминат по този път и с по-голям тонаж, по отношение на снабдяване, транспорт и т.н., но затова пък се получават съответните разрешения от общините и тази такса се заплаща в съответната община.
А хората в региона се надяват на бързи мерки, за да не започне пътят да се руши.