Оставки на ръководни кадри в АПИ, поиска министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов. Става въпрос за директора на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в пътната агенция, както и на началника на отдел „Инвестиционно-ремонтни дейности“ в Областно пътно управление - Плевен. Искането на министъра е в резултат на данни от проверката, назначена от него миналата седмица, във връзка с трагичния инцидент край Телиш. А днес започна и работа по обезопасяване на първата точка от посочените от МВР 36 отсечки с повишена концентрация на ПТП. Това е Български извор, където ще поставят хоризонтална маркировка и разделителни колчета.
Регионалният министър поиска оставките на директора на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ и на началника на отдел „Инвестиционно-ремонтни дейности“ в плевенското пътно управление. А причината - забавяне и слабости в работата им, каза министър Иванов.
Иван Иванов - министър на Регионалното развитие и благоустройството
Това са хора които имат пряко отношение както към сигналите, така и по организация и срокове на работата. Проверката обаче продължава. И спазвам ангажимент който поех към премиера, бащата на Сияна и близки на загинали в ПТП-та.
А днес започна обезопасяването на първата от 36-те посочени от МВР отсечки с повишена концентрация на пътнотранспортни произшествия.
Иван Иванов - министър на Регионалното развитие и благоустройството
Това е Български извор, където днес ще започне поставянето на хоризонтална маркировка и разделителни колчета, които очевидно практиката е показала, че дават резултат. Държа да отбележа, че основна отговорност за безопасността на движение по пътищата е на самите водачи на МПС и съобразяване със ситуацията.
Критичните 36 точки, ще бъдат публикувани до края на седмицата на страницата на АПИ. Информацията ще включва като всички предстоящи дейности по обезопасяването им, така и сроковете на изпълнение.
Иван Иванов - министър на Регионалното развитие и благоустройството
А в определени участъци ще се извърши и основен ремонт, което не се е случвало повече от година в много части от републиканската пътна мрежа. След като приключи процедурата по избор на изпълнители за 9-те района на страната, ще бъдат възложени и действията по обезопасяване и основни ремонти на най-критичните участъци на първо време и след това всички дейности които са забавени да бъдат извършени.
Основен ремонт на пътя Луковит - Плевен може да започне веднага след прехвърлянето на трафика през Ботевград - Мездра и новия участък на АМ Хемус. А това се предвижда за края на месец юни.