Областните пътни управления в страната започват приоритетно да работят по обезопасяването на 36-те рискови пътни участъка в страната. Това разпореди министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов. Първият по който бяха предприети обезопасителни мерки бе ловешкото село Български извор, където миналата седмица поставиха разделителни колчета. Мирослава Георгиева следи темата.
Първите действия по обезопасяване на пътищата бе още през изминалата седмица в ловешкото село Български извор, където започна поставянето на разделителни колчета по пътното платно. Целта е да се предотврати изпреварването в населенето място и да се ограничи скоростта.
Таня Иванова - жител на с. Български извор
Смятам, че обезопасява пътя защото тука е много натоварен трафика и понякога се изпреварва в селото, не е нормално страх ни е имаме внучета. За мен е по-добре.Симеон Асенов - жител на с. Галатин
Според мен е много добре, защото тука карат с високи скорости. По-добре да ги има.Светлин Мишев - жител на с. Български извор
Рисковано изпреварване всяка вечер и мисля че това ще помогне по един или друг начин да не се стига до ПТП.
Част от хората не одобряват мерките, защото не могат да излязат от домовете си.
Стоян Табаков - жител на с. Български извор
Аз живея ей там с тоя камион, от тук идва и как ще завия в сега, ей сега ви направя експеримент.
АТМ - опитва да излезе с камиона от пряка, но забива машината в колчето.
репортер: И сега какво?
Става ли? Знам че не става това ще е всеки ден и при положение че в ляво има коли още повече няма да мога да се изнеса. Да дойде някой и да смята като хората, това не е нормално. Ок няма проблем за колчетата, но как да изляза като живея на тая улица.
Тежкотоварният трафик ще бъде пренасочен по АМ Хемус и пътя Мездра - Ботевград, едва след като приключи ремонта по тях. А това се очаква след месец юни, обеща регионалният министър Иван Иванов. Докато това се случи, пътищата в Северозападна България продължават да се рушат.
Георги Лазаров - жител на Плевен
намирате се в непосреден близост на 500 м от центъра на Кнежа, този път го правиха от преди няма и годинаа и е в тов състоянеи, тръгнете към Искър да видите какво става - дупки, дупки, лудница пълна. Пътищата само ги кърпят с лопатите, набиват с една трамбовак и след тов зпаочват отначало и в събота отивам да стачкувам за момиченцето което за Сияан в Телиш.
Огромната пропаст, която беше зейнала в центъра на Криводол, вече е запълнена от АПИ.
Елизабет Кирилова - жител на Криводол
Имаше три дупки и за един ден всичко беше направено. Но би трябвало да се обърне внимание на скоростта. Много шофьори не спазват ограничението за населено място. Тировете спират на пешеходна пътека, докато други водачи не спират, другите граждани, не са тировете.
От МВР са определени 4 точки по републиканската пътна мрежа във Врачанско, като места с концентрация на ПТП.
Stand up
Една от опасните точки е на обходния път на Враца тук на кръстовището за Криводол. А причината за честите катастрофи е отнемане на предимство и слабата видимост особено в тъмната част на денонощието.За подобряване на безопасността на движение е предвиден ремонт на пътната настилка, обновяване на хоризонталната маркировка и изместване на стоп-линията напред към главното направление. Втората точка е на обходния път на Враца в района на с. Нефела.
Stand up
ЖП - прелезът на обходния път на Враца в района на с. Нефела е сигнализиран със звуков и светлинен сигнал, има и бариера, поставени са знаци за охраняем прелез, като постепенно е ограничена скоростта до 30 км/ч. А това което ОПУ трябва да направи е да постави знаци за участък с концентрация на ПТП.
Предвидени са и частични ремонти на пътната настилка и обновяването на хоризонталната маркировка по обходния път, като дейностите ще бъдат изпълнени до юни т. г. Другите две критични точки са 100-метрови отсечки по второкласния път между Бяла Слатина и Кнежа /при 62-и км и км 66-и км/. Поставени са пътни знаци и табели и шумяща маркировка. А местните власти са изпращали сигнали до АПИ и за други пътни участъци нуждаещи се от ремонт. От Пътната агенция съобщиха за RM TV, че трасетата през селата Гложене и Хайредин са включени в дългосрочните инвестиционни намерения за основен ремонт.