Информационна кампания насърчава гражданите да искат касови бележки

  25 Януари 2021, 12:42     0

НАП стартира информационна кампания "Къде е Бончето?", за да насърчи гражданите да изискват касови бележки при всяка покупка на стока и услуга. Чрез "Фейсбук" страницата обществеността ще бъде информирана за ползите от изискването и съхранението на касови бележки. В кампанията ще участват и много популярни личности, които ще споделят мотивите си защо винаги изискват фискални бонове и какви ползи им носи това. Над 2,5 млрд. касови бележки са отчетени в НАП през последната една година, а 150 хил. граждани ползват мобилното приложение на НАП, с което могат да сканират QR кода на всеки фискален бон и да проверяват дали е истински. В последните минути НАП отчита трайно увеличение на доброволното спазване на данъчно-осигурителните изисквания, като приходите от данъци и осигуровки за 2020 г. достигнаха 25 млрд. лв. - с над 700 млн. лв. повече от планираното. Изисквайки касов бон гражданите едновременно гарантират потребителските си права и намаляват риска търговците да укриват приходи, допълват данъчните. Кампанията ще продължи 12 месеца.




 Анкета

Ще гласувате ли, ако има нови избори?


Виж резултатите