България ще получи 20 нови мотрисни влака. Първият от тях се очаква в страната в рамките на две години. Проектът е на стойност над половин милиард лева и е част от Националния план за възстановяване и устойчивост. Влакът ще може да развива скорост до 160 километра в час, а с подписването на договора ще бъдат осигурени и 15 години поддръжка и обучение на персонала. Има възможност за добавяне на още пет влака по-късно чрез анекс.
"Уважаеми дами и господа, предстои да бъде подписан договор за 20 едноетажни нулево емисионни електрически мотрисни влака"
20 нови електрически влака ще бъдат доставени в България, след като чешка компания спечели договора на стойност над половин милиард лева. Първият влак трябва да пристигне в страната в рамките на две години. Новите мотриси ще могат да развиват скорост до 160 километра в час.
Димитър Главчев – служебен премиер на Българи
„Мисля, че всички сме щастливи от факта, поради който сме се събрали. От 20 години не са купувани влакове в България. Има съвпадение на числа, 20 мотриси, 20 години, дано следващите не са след 100, за да са сто"
Министърът на транспорта Красимира Стоянова увери, че железопътната инфраструктура е готова да поеме тази скорост. Стойността доставката е 511,4 млн. лева, а срокът 2 години.
Красимира Стоянова – служебен министърът на транспорта
„Този договор дава съществена крачка в развитието на железницата ни и железопътния транспорт като цяло“
Компанията доставчик вече има опит на българския пазар, доставяйки метровлакове за софийското метро. Главният изпълнителен директор Петр Новотни заяви, че компанията вижда потенциал за разширяване на присъствието си в Централна Европа и е готова да добави допълнителна стойност за българските железници и техните потребители.
Петр Новотни – главен изпълнителен директор на Шкода
„Създаваме дългосрочни взаимоотношения между нашето дружество, което представлява 10 000 души и 7 производствени мощности, които работят в Европа и от друга страна България.
Новите мотриси ще са с капацитет от минимум 300 седящи места. Очаква се те да обслужват основните маршрути в страната, като свързват София с Русе, Варна и Бургас.