НАП: Клиентът има право да не плати, ако не му издадат касова бележка

  13 Юни 2024, 13:21     
Източник: bnr.bg

Клиентите имат право да задържат плащането към търговеца, докато не получат касова бележка, напомнят от Националната агенция за приходите. Този механизъм е възможен след промяна в Закона за ДДС и цели да засили противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права. Предстои лятната контролна кампания на НАП, а един от акцентите ще бъдат проверките за спазване на изискванията за издаването на платежен документ. През миналия летен сезон, само по черноморските ни курорти, НАП е установила близо 1700 нарушения, от които 433 са неиздаване на фискален бон, 30 са за липса на фискално устройство и 362 за несъответствие между сумите, маркирани на касовия апарат и наличностите в касата. Фискалните инспектори са съставили над 1350 акта за установяване на нарушение, като 280 обекта са били запечатани. Данъчните са установили, че най-често не се издават касови бележки при заплащане на атракциони, в заведения за бързо хранене, ресторанти, барове и др. Това води до укриване на приходи и щети за бюджета, от който се финансират сектори като образование, здравеопазване, социални услуги и други. Ако въпреки задържане на плащането, търговецът не издаде фискален бон или той се окаже фалшив, потребители могат да подадат сигнал в НАП на телефоните на Информационния център на приходната агенция. Платежният документ дава възможност на клиентите да защитят правата си, ако закупената стока се окаже дефектна или опасна, напомнят още от НАП. Касовата бележка е необходима и за замяна или връщане на закупен артикул.
 




 Анкета

Ще гласувате ли, ако има нови избори?


Виж резултатите